fredag 1. oktober 2010

Bokanbefaling

På onsdag var jeg lånte meg ei bok som alle bør lese. Boken jeg lånte var "Regines bok. En ung jentes siste ord."
Det er som sagt ei bok som alle og en hver bør lese. Jeg fulgte bloggene henes i nesten et år, men likevel måtte jeg lese boka. Det står en del i boka som ikke ble skrevet på bloggen. 
I denne boka får du et innblikk i hvordan det er være 17 år, å få beskjed om å at du har akutt leukemi. Det går ikke an å forestille seg hvordan det er å få en sånn beskjed.
Jeg fant ut at jeg brukte under 10 timer på å lese den. Jeg startet rundt klokka 11 på kvelden på tirsdag. Å jeg fikk ikke lagt fra meg boka før klokken var 3 på natten. Så fant jeg fram boka igjen i går kveld rundt klokka 9. Å jeg lesta da fram til klokka 3 igjen, med noen små avbrekk. Når du først starter på boka, får du ikke til å legge den i fra deg. Jeg viste at jeg kom til å gråte en del av boka, for det kom mange tårer når jeg fulgte bloggen henne. Men det ble ikke så mye grining som jeg trodde. Den gangen jeg virkelig åpnet tårekanalene var helt på slutten, da moren til Regine skulle skrive et innlegg etter at Regine hadde sovnet inn. Men jeg hadde en klump i halsen hele tiden. 

Bilde er hentet fra Google. 

Mange tenker sikkert at dette er ikke en bok for meg, men dette er en bok som treffer ett eller annet i alle! Etter å ha lest boken hennes får du en liten tankevekker. 
Men jeg anbefaler alle å lese denne boken. Ja, det er en bok tatt ut i fra bloggen til en 17 år gamel jente, men det er tatt ut i fra en bloggen til ei jente som fikk livet snudd på hode på grunn av en grusom sykdom. 
Dette er en bok jeg kan lese igjen og igjen og igjen :-) Folkens kom dere på en bokbutikk eller et bibliotek å lån boka!
-Guro

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar