onsdag 2. desember 2009

Førjulstid <3

Jeg kan ikke få sagt det nok! Jeg ELSKER førjulstiden <3
Julemusikk, pepperkaker, gløgg, julebakst og lukten av mandariner <3

For noen få år tilbake, var jeg helt avhengig av mandariner. Jeg ble til slutt kalt mandarina, for jeg hadde med meg i hvertfall to for dagen på skolen. å da ikke bare i desember, men fra november. Spiste jo så fort de kom ;-) Men i romjula for to år siden var jeg med mamma og pappa bort på besøk til et vennepar av dem. Å der ble jeg tilbudt mandariner, å selvfølgelig sa jeg, ja takk :-) Etter hvert som jeg spiste begynte det å klø i halsen, og plutselig hadde jeg ikke følelse i tungen! PANIKK!!! Etter at jeg fikk i meg allergitabletter gikk det over, takk og lov. Men et tilfelle skulle ikke stoppe meg og min spising, så jeg prøvde igjen litt senere. Det gikk ikke noe bedre for å si det sånn :-(
Så jeg fant ut at jeg måtte slutte å spise det :'-(

Så rett før påske året etter, hadde vi en sosial greie på skolen :-) Der var det stor fruktfat med MASSE god fruk, å jeg spiste og spiste så klart. Plutselig så jeg at jeg sto å spiste appelsin. ups, tenke jeg først, men så tenkte jeg at en båt kunne ikke skade... 3 min etter ca, mistet jeg følelsen i tungen :-/ Så etter den episoden har jeg holdt meg helt borte fra ferske sitrusfrukter.

Men vi er ikke ferig der :-P

I januar i år tror jeg det var, at jeg hadde laget frukt i barnehagen, å som alltid hadde jeg fruktene litt adskilt. På samme fat, men de lå ikke oppå hverandre. Så skulle jeg ta meg en eple bit så lå så ensom på fatet. jeg kjente det var litt appelsinsaft på den, men det tenkte jeg ikke noe mer over.. Jeg reagerte 3-4 min etter. Åj, det skal ikke mye til for at jeg reagerer :-(

Så når alle rundt meg spiser mandarin, sitter jeg å små sniffer på skallet :-P Litt harry, men det er all mandarinen jeg kan få :-(

Men nå må jeg vell fortsette på historieoppgaven min jeg da :-)

GuRo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar